مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 11:362020-02-17اجتماعي

مدارس سمپاد مهارتی گامی در جهت بهبود اقتصاد است


فاطمه مهاجرانی روز دوشنبه در مراسم افتتاح هنرستان دخترانه استعدادهای درخشان سعدی در مشهد به عنوان نخستین هنرستان سمپادی کشور افزود: مهارت در اقتصاد کشور نقش پررنگ و مهمی دارد و در این راستا مدارس سمپاد مهارتی از موارد جدی است که می تواند به زیست بوم اقتصاد کشور کمک کند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش خراسان رضوی همیشه در همه طرح ها و حوزه های مختلف سربلند و پیشتاز بوده و در این بین افتتاح نخستین هنرستان استعدادهای درخشان کشور یک اتفاق ویژه و جدید است که جای تقدیر دارد.

وی گفت: امروزه کشورهای توسعه یافته دو مولفه مهم علم و مهارت را به هم پیوسته می دانند و در این راستا سمپاد مهارتی می تواند این دو موضوع مهم را ترکیب و تلفیق نماید.

مهاجرانی با بیان اینکه دانش آموزان سمپادی در سه مولفه مهارت حل مسئله، تفکر خلاق و تفکر نقاد پیشرو هستند، افزود: در مدارس سمپاد مهارتی بستری از مهارت ها تعریف می شود تا دانش آموزان با علاقه مندی مهارت مورد نظر خود را انتخاب نمایند و با خلاقیت و نوآوری نگاه تازه به صنعت و اقتصاد داشته باشند.

وی ادامه داد: نقطه تمایز سمپاد مهارتی با سایر هنرستان های فنی، پرورش انسان های توانمندتر است تا به کمک حوزه صنعت بشتابند لذا برای نخستین بار در کشور این نوع هنرستان در استان خراسان رضوی آغاز به کار می نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدارس سمپاد مهارتی گامی در جهت بهبود اقتصاد است

مدارس سمپاد مهارتی گامی در جهت بهبود اقتصاد است