مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 09:152020-02-17اقتصادي

مرمت و احیای مجموعه تاریخی حسن پاشا تبریز با 8 میلیارد ریال


مرتضی آبدار، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال با این میزان اعتبار آواربرداری و تخلیه نخاله های حاصله از آب انبارها، برداشت دیوارهای فرسوده و در حال ریزش، پی کنی و پی ریزی و اجرای شناژ بتونی، بازسازی دیوارها، مرمت طاق گنبد و سایر بخش ها، پاک سازی و بندکشی مسجد و احداث سرویس بهداشتی و موتورخانه انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 75 درصد عملیات مرمت و احیای این اثر تاریخی و فرهنگی انجام شده است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت تاریخی این مجموعه، پژوهش های تخصصی و فنی آن زمان زیادی برد و در نتیجه روند اجرای عملیات مرمت و احیای این اثر تاریخی و فرهنگی نیز به درازا کشیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه تبریز در دوره های ایلخانی، آق قویونلو و قره قویونلوها پایتخت بود، این مجموعه در ادوار مذکور نقش مهمی در حوزه های حکومتی، هنری و علمی داشته بنابراین برای مرمت و بازسازی بقایای آن مجوزهای لازم پیرو پژوهش های تخصصی و مطالعات و اقدامات فنی و کارشناسی لازم است.

آبدار، ادامه داد: مجموعه تاریخی میدان صاحب آباد و عمارت نصریه سلطان حسن حدود یک قرن مرکز حکومت ایران و مقر فرماندهی پادشاهان قراقویونلو و آق قویونلو تا زمان شاه طهماسب دومین پادشاه صفوی بود و با توجه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت و احیای مجموعه تاریخی حسن پاشا تبریز با 8 میلیارد ریال

مرمت و احیای مجموعه تاریخی حسن پاشا تبریز با 8 میلیارد ریال