مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 08:152020-02-17اجتماعي

«اورامان»؛ هزارماسوله ایران در دل کوهستان


روستای «اورامان» با طبیعتی چشم نواز، کوه های سربه فلک کشیده و لهجه کردی هورامی یکی از مناطق گردشگری کردستان ایران است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند.

- ایسنا/خراسان رضوی روستای اورامان با طبیعتی چشم نواز، کوه های سربه فلک کشیده و لهجه کردی هورامی یکی از مناطق گردشگری کردستان ایران است که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند.

روستای اورامان کردستان به عنوان قدیمی ترین دهکده جهانی در یونسکو به ثبت رسیده و بخش اورامانات شامل پنج روستای به هم چسبیده در ارتفاعات با نام های کماله ، رودبر ، ویسیان ، اورامان و سرپیر است.

اورامان یا هورامان از دو بخش هورا به معنی اهورا و مان به معنی خانه یا جایگاه تشکیل شده است که در نهایت می توان نام این روستا را سرزمین اهورایی یا جایگاه اهورا معنی کرد، البته نام این روستا معنی سربلند نیز دارد که از کوه های مرتفع اطراف این روستا گرفته شده است.

روستای اورامان در استان کردستان، شهرستان سروآباد واقع شده که از غرب توسط عراق، از شمال توسط کردستان و از جنوب توسط جوان رود محدود می شود.

طبیعت اورامان، کوه های آن، رودخانه سیروان که در نزدیکی اورامان جریان دارد و سدهای آن از زیبایی های این منطقه به شمار می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«اورامان»؛ هزارماسوله ایران در دل کوهستان

«اورامان»؛ هزارماسوله ایران در دل کوهستان