مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 07:262020-02-17سياسي

شماره ششم نشریه «نامه فرهنگستان علوم» منتشر شد


شماره ششم «نامه فرهنگستان علوم» مجله علمی تخصصی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران به مدیرمسئولی رضا داوری اردکانی و سردبیری سید مصطفی محقق داماد منتشر شد.

- شماره ششم نامه فرهنگستان علوم مجله علمی تخصصی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران به مدیرمسئولی رضا داوری اردکانی و سردبیری سید مصطفی محقق داماد منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شماره ششم نامه فرهنگستان علوم مجله علمی تخصصی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران به مدیرمسئولی، رضا داوری اردکانی و سردبیری سید مصطفی محقق داماد منتشر شد.

مجله با یادداشت کوتاهی از سردبیر آغاز می شود و با مقاله بلندی تحت عنوان علم و ارزش نوشته داوری اردکانی ادامه پیدا می کند.

رییس فرهنگستان علوم در این مقاله با طرح این سوال که چرا نسبت آدمی با علم نسبتی دشوار و پیچیده است؟ می نویسد: دانشمند علم را وسیله نمی انگارد اما علمش علم بی اثر و بدون سود و ثمر در زندگی مردمان نیست.

دانش هر وقت و هرجا باشد جایگاه تاریخی خاص دارد و تابع مصالح و منافع گروهی و شخصی نیست پس آن را تابع علایق اخلاقی هم نمی توان دانست توأم بودن و تابع بودن را با هم اشتباه نکنیم.

اگر در جهان قدیم از فضیلت و شرف علم سخن گفته می شد برای توجیه بی اثر بودن و کارساز نبودن علم نبود پژوهش هایی هم که در زمان ما برای رفع نیازهای هر ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شماره ششم نشریه «نامه فرهنگستان علوم» منتشر شد

شماره ششم نشریه «نامه فرهنگستان علوم» منتشر شد