مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 06:272020-02-17سياسي

اجتماعی کردن قوه قضاییه مورد اهتمام دستگاه قضاست


رییس کل دادگستری استان یزد نقد رأی را در راستای نهضت علمی و مدیریت تحول در قوه قضاییه دانست و گفت: این اقدام در راستای اجتماعی کردن قوه قضاییه انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، غلامعلی دهشیری، صبح امروز در دومین نشست عمومی نقد رأی دادگستری استان یزد اظهار داشت: بدون تردید این اقدام علمی که با مشارکت فرهیختگان دانشگاهی و اساتید علم حقوق و سایر حقوقدانان صورت می گیرد در تعالی دستگاه قضایی و به ویژه در زمینه اتقان آرا و ایجاد رویه قضایی با استفاده از دیدگاه های صاحب نظران نقش اساسی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: باید بتوان گستره نقد را از نقد شکلی، محتوایی و نگارشی به نقد اثر رأی در جامعه گسترش داد و سایر ابعاد مسئله همچون واکنش جامعه از جهت ابعاد مختلف در مورد آرا قضایی را مورد ارزیابی قرار داد.

این مقام قضایی با اشاره به ظرفیت استان یزد از حیث برخورداری از منابع انسانی فرهیخته و اندیشمند، افزود: با وجود حقوقدانان صاحب نظر و دانشمندان متفکر اجتماعی و دانشجویان خلاق و مُدقِّق می توان آرا مختلف قضایی را از حیث مسائل مختلف به بوته نقد سپرد.

وی ابراز داشت: در دوران تحول قوه قضاییه، یکی از مسائل مورد اهتمام ریاست قوه و مسؤولین دستگاه قضایی، اجتماعی کردن قوه قضاییه و مسئله اتقان آرا است که نشست های عمومی و علمی نقد رأی و حضور قض


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجتماعی کردن قوه قضاییه مورد اهتمام دستگاه قضاست

اجتماعی کردن قوه قضاییه مورد اهتمام دستگاه قضاست