مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 06:102020-02-17پزشكي

کروناویروس جدید چگونه تشخیص داده می شود؟


کرونا ویروس، بیماری که با ظهور نوع جدید آن از ووهان چین، بار دیگر موجب نگرانی بین المللی شده ­ است و بر همین اساس سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطرار جهانی برای این بیماری اعلام کرد.

- کرونا ویروس، بیماری که با ظهور نوع جدید آن از ووهان چین، بار دیگر موجب نگرانی بین المللی شده ­ است و بر همین اساس سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطرار جهانی برای این بیماری اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ظن بالینی به کرونا ویروس جدید بر مبنای مجموعه ­ای از علائم بالینی و سابقه مسافرت و یا تماس با مورد محتمل یا قطعی بیماری، ایجاد و بر اساس نمونه ­گیری از بیماران و تأیید آزمایشگاهی قطعی می ­شود.

گرچه ممکن است ویروس در خون و ادرار وجود داشته باشد، اما بهترین نمونه جهت آزمایش، نمونه تنفسی فوقانی یا تحتانی است؛ به طوری که نمونه گرفته می ­شود و جهت انجام PCR به آزمایشگاه­­ مرجع معرفی ­شده و ارسال می­ شود.

درمان کروناویروس جدید نیز شامل اقدامات حمایتی، اصلاح اختلالات آب و الکترولیت، تجویز داروهای ضدویروسی و ضدباکتریایی با طیف وسیع است.

چگونه از بروز کروناویروس جدید پیشگیری کنیم؟ خوشبختانه حدود 75 درصد موارد بیماری کروناویروس جدید، با اقدامات کنترلی قابل پیشگیری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کروناویروس جدید چگونه تشخیص داده می شود؟

کروناویروس جدید چگونه تشخیص داده می شود؟