مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 05:152020-02-17سياسي

سایه تردید بر قطعیت حضور


انقلاب اسلامی فارغ از هر گونه تفاوت مثبتی که نسبت به دوران ستمشاهی دارد، نقطه عطفی را از لحاظ دخالت ملت در سرنوشت کشور و انتخاب مسوولان دستگاه های مختلف ایجاد کرد، بطوریکه مردم اکنون نقش اصلی را در گزینش مدیران نظام حاکم ایفا می کنند.

مردم ایران امروز به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در انتخاب رهبری، رییس جمهوری، نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا دخالت دارند که این مهم نشان از وجود دموکراسی و مردم سالاری در لایه های مختلف از پایین ترین رده تا بالاترین سطوح مدیریتی دارد.

در این میان مجلس شورای اسلامی به لحاظ وظیفه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین، از درجه اهمیت زیادتری در کشور برخوردار است و بطور قطع هر قانونی که توسط این نهاد به تصویب می رسد، روی زندگی اقشار مختلف مردم تاثیرگذار است بنابراین نمی توان نسبت به قوه مقننه بی تفاوت بود.

اما مساله مهمتر نیاز به وجود نمایندگانی توانمند، دلسوز و آگاه در مجلس است چرا که در صورت حضور منتخبانی کارآمد و دلسوز، می توان از مجلسی قدرتمند و تاثیرگذار برخوردار بود و در ایجاد این شرایط مردم هم باید مشارکت کنند.

اکنون که به دوم اسفند و زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک می شویم، بحث شرکت در انتخابات و انتخاب فرد مناسب به موضوعی نسبتا داغ در میان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه تردید بر قطعیت حضور

سایه تردید بر قطعیت حضور