مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 02:252020-02-16دانش

50 درصد معیارهای رتبه بندی جدید دانشگاه ها پژوهشی است


دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از این پس، فعالیت های پژوهشی و فناورانه در دانشگاه ها نقش اصلی را در ارزیابی رتبه دانشگاه ها خواهند داشت.

- مسعود برومند دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، از اختصاص نیمی از شاخص های ارزیابی جدید دانشگاه ها به پژوهش خبر داد.

وی اظهارداشت: در نظام جدید ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها، بخش زیادی از معیارهای ارزیابی به پژوهش و فناوری اختصاص دارد و فعالیت های پژوهشی و فناورانه در دانشگاه ها نقش اصلی را در ارزیابی و تعیین رتبه دانشگاه ها خواهند داشت؛ به طوری که حداقل 50 درصد معیارها معطوف به مقوله پژوهش است.

برومند تصریح کرد: علاوه بر این، در روش جدید ارزیابی ها، فعالیت های پژوهشی در ارزیابی رتبه موسسات پژوهشی بیشتر نمود خواهد شد.

وی اظهارامیدواری کرد: با این روش، در نظام ارزیابی جدید دانشگاه ها، پژوهش تقویت خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، به دلیل ایرادات نظام سطح بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، چندی پیش با دستور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری استفاده از این نظام کنار گذاشته شد و مقرر شد نظام جدید رتبه بندی دانشگاه ها جایگزین نظام سطح بندی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 درصد معیارهای رتبه بندی جدید دانشگاه ها پژوهشی است

50 درصد معیارهای رتبه بندی جدید دانشگاه ها پژوهشی است