مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 بهمن 1398 ساعت 01:052020-02-16اقتصادي

کاهش حداقل 30 درصدی پرونده های قضایی با اجرای کامل قانون جدید چک


یک قاضی دادگستری با انتقاد از اجرایی نشدن برخی از مفاد قانون جدید چک گفت: اگر همه ضمانت های اجرایی که خود قانونگذار برای آن مشخص کرده است، فعال شوند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اجرای هر چند ناقص قانون جدید چک توانست پس از سال ها، جلوی جولان چک برگشتی را بگیرد و اعتبار از دست رفته چک را برگرداند.

مطابق اولین گزارش بانک مرکزی بعد از اجرای قانون جدید چک در بهمن ماه 97، نسبت تعداد چک برگشتی به کل چک های مبادله ای با کاهش 35 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برای اولین بار تک رقمی شده و به عدد 9.

7 درصد رسید.

این روند کاهشی همچنان ادامه دارد به گونه ای که مطابق آخرین گزارش بانک مرکزی درباره چک های مبادله ای آذرماه امسال، نسبت تعداد چک های برگشتی به کل چک های مبادله ای به 8.

3 درصد رسیده است.

مطابق این گزارش با وجود اینکه تعداد چک های مبادله ای در آذرماه  امسال نسبت به سال 97، بیش از 3 میلیون فقره افزایش یافته است اما نسبت چک برگشتی با کاهش روبرو بوده است.

از آنجا که این کاهش چک برگشتی می تواند بر کاهش پرونده های ورودی به دادگاه ها تاثیر گذار باشد به نظر می رسد که اجرای کامل این قانون بتواند بار سنگین دستگاه قضایی را سبک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش حداقل 30 درصدی پرونده های قضایی با اجرای کامل قانون جدید چک

کاهش حداقل 30 درصدی پرونده های قضایی با اجرای کامل قانون جدید چک