مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 20:502020-02-16سياسي

قیام تبریز؛ مشق امروز دانشگاهیان آذربایجان / در قیام 29 بهمن تبریز چه گذشت؟


مذهبی مردم شهر تبریز در طول تاریخ نهضت امام خمینی (ره) از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است که تبلور عینی آن قیام 29 بهمن در سال 56 است و در واقع قیام 29 بهمن تبریز اولین حلقه زنجیره ای بود که قیام 19 دی قم را به قیام های پی در پی ایران زمین متصل نمود.

- خبرگزاری فارس از تبریز- موسی کاظم زاده: بسیاری از اندیشمندان و متفکران حوزه سیاسی و مذهبی بر این باورند که عامل مذهب از قوی ترین و اصلی ترین عواملی است که در پیدایش و پیروزی انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشته است و در این میان با مرور ادبیات سیاسی رایج در روند وقوع  قیام 29 بهمن و انقلاب اسلامی، شعارها، سخنرانی ها و بیانیه های انقلابیون و رهبران نهضت، بیانگر این واقعیت است که از میان عناصر مذهبی، فرهنگ عاشورا و نهضت امام حسین (ع)، نقش به سزایی در این زمینه ایفا نموده است.

نباید این نکته را فراموش کنیم که قیام 29 بهمن تبریز مجزا و مجرد از نهضت امام خمینی معنی و مفهومی ندارد، به سخن دیگر نتایج قیام تبریز فصل مشترک حرکت مردم سراسر ایران است.

با این حال برای رسیدن به این حقیقت و اینکه فلسفه شکل گیری قیام 29 بهمن مردم تبریز در سال 1356چه بوده و چه دستاوردهای در پیروزی انقلاب داشته، در گفت وگو با جمعی از فعالان دانشجویی حوزه انقلاب دانشگاه های استان و تحلیلگر مسایل انقلاب اسلامی انجام داده ایم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیام تبریز؛ مشق امروز دانشگاهیان آذربایجان / در قیام 29 بهمن تبریز چه گذشت؟

قیام تبریز؛ مشق امروز دانشگاهیان آذربایجان / در قیام 29 بهمن تبریز چه گذشت؟