مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 19:252020-02-16سياسي

رقابت و سلامت عناصر ضروری انتخابات و جمهوریت نظام


انتخابات در حقیقت پدیده ای شکل گرفته در بستر قانون برای تحقق مردم سالاری دینی و پایه اساسی برای جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی ایران است، بنابراین ماهیتی قانونمند دارد و همه ابعاد آن بر اساس قواعد حقوقی از پیش تعیین شده و منظم استوار است.

به همین خاطر شکل گیری فضای رقابتی میان نامزدها در زمان تبلیغات انتخابات نیز باید مبتنی بر قانون و اخلاق باشد تا انتخابات بر اساس الگوی تعیین شده به اهداف خود دست یابد.

در همین رابطه خبرنگار ایرنا به بررسی اهمیت رعایت قانون در تبلیغات انتخاباتی از نگاه شماری از علما و مسئولان استان قم پرداخت.

نامزدها از وعده دروغ و تخریب دستگاه‎های نظام بپرهیزند امام جمعه قم گفت: نامزدهای انتخابات مجلس از دادن وعده های دروغ و غیرعملی و تخریب نهادها و دستگاه های نظام بپرهیزند.

آیت الله سید محمد سعیدی گفت: آفرین بر شما مردم ایران که در این امتحان بزرگ بااقتدار و عزت پیروز شدید؛ اما امتحان بزرگ و مهم دیگر شما، حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه امسال است.

وی بابیان اینکه این امتحان بزرگ قواعد و ساختار خودش را دارد، بیان کرد: باید مردم، نامزدها و هواداران آن ها، این مسائل را رعایت کنند و خودشان را ملزم به رعایت این قواعد و ضوابط بدانند، تا این امتحان بزرگ هم درست و سالم برگزار شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت و سلامت عناصر ضروری انتخابات و جمهوریت نظام

رقابت و سلامت عناصر ضروری انتخابات و جمهوریت نظام