مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 بهمن 1398 ساعت 15:162020-02-16اجتماعي

حصر آنوبانی نی به پایان می رسد


آنوبانی نی یکی از نقش برجسته های متعلق به یکی از چهار عنصر قومی زاگرس نشین در هزارهٔ سوّم پیش از میلاد به نام لولوبیان است، که پیش از آریایی ها در این محل سکونت داشتند.

نقش برجسته آنوبانی نی در 120 کیلومتری کرمانشاه و در نزدیکی سرپل ذهاب قرار دارد و در حدود 2 هزار سال پیش از میلاد تراشیده شده است.

این اثر اکنون در داخل حیاط مدرسه ای ابتدایی قرار دارد که در کنار کوه واقع شده و اجازه فعالیت به میراث فرهنگی برای ساماندهی آن را نمی دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش گفت: این اثر اکنون در مدرسه بنت الهدی قرار دارد و در کنار این مدرسه نیز 2 مدرسه دیگر مشغول به فعالیت هستند.

مهرداد سالاری افزود: مدرسه بنت الهدی باید با تغییر کاربری در اختیار میراث فرهنگی قرار گیرد تا بتوانیم آن را ساماندهی کند اما 2 مدرسه دیگر می تواند به فعالیت های خود ادامه دهند.

نیاز به مدرسه جایگزین مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه اکنون 232 دانش آموز دوره ابتدایی در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند، گفت: در جوار این دبستان مدرسه دیگری وجود ندارد که بتوان دانش آموزان را در آن ساماندهی کنیم از این رو نمی توانیم مدرسه را تخلیه کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حصر آنوبانی نی به پایان می رسد

حصر آنوبانی نی به پایان می رسد