مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 بهمن 1398 ساعت 11:272020-02-10بين الملل

تظاهرات گسترده در سودان در اعتراض به کمبود شدید نان


شماری زیادی از سودانی ها در پایتخت این کشور و برخی مناطق دیگر در اعتراض به کمبود شدید سوخت دست به اعتراض و تظاهرات زدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دهها سودانی برای سومین روز متوالی در استان خارطوم پایتخت این کشور امروز دوشنبه هم علیه کمبود نان و بنزین دست به تظاهرات زدند.

شاهدان عینی اعلام کردند: شمار زیادی هم در منطقه شرق نیل در مجاورت خارطوم در اعتراض به کمبود شدید نان و بنزین دست به اعتراض زدند.

این در حالی است که شهرهای عطبره در شمال سودان و نیز منطقه ای در استان نیل سفید نیز روز گذشته شاهد اعتراضات مشابهی بود و معترضان راههای اصلی را بستند.

پایتخت سودان و برخی مناطق دیگر این کشور شاهد کمبود شدید نان و بنزین طی روزهای اخیر بوده است که سبب شده است که اعتراضاتی در خارطوم، ام درمان، عطبره و برخی مناطق دیگر برگزار شود.

این درحالی است که عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان دسامبر گذشته از افزایش سهم آموزش و بهداشت خبر داده و وعده حل بحران نان و سوخت را داده بود.

سودان از سال 2011 از بحران اقتصادی رنج می برد و این به علت از دست دادن چاه های نفت واقع در اراضی سودان جنوبی -که در آن سال در نقشه جغرافیای دنیا ظاهر شد-است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تظاهرات گسترده در سودان در اعتراض به کمبود شدید نان

تظاهرات گسترده در سودان در اعتراض به کمبود شدید نان