مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 21 بهمن 1398 ساعت 07:262020-02-10فرهنگي

شعر امروز در پی تأثیر بر عواطف افراد است


شعر امروز که عمدتاً شعر غنایی است و مهم ترین شکل آن هم تغزل است، نه در پی انتقال معرفتی به مخاطب که به دنبال تحت تأثیر قرار دادن عواطف آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، استادان زبان و ادبیات فارسی افغانستان که در سومین دوره دانش افزایی بنیاد سعدی ویژه استادان این کشور شرکت کرده بودند، پس از دیدار با چهره‎هایی نظیر محمدرضا شفیعی کدکنی، سیروس شمیسا و میرجلال الدین کزازی در دانشگاه های تهران و علامه طباطبایی برای دیدار با تقی پورنامداریان، صبح روز شنبه 19 بهمن مهمان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بودند.

در این دیدار که با حضور قبادی، رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رییس و برخی اعضای پژوهشکده زبان و ادبیات فارسی برگزار شد، قبادی با خوشامدگویی به میهمانان، آرزو کرد چنین دیدارهای علمی که می تواند گویشوران زبان فارسی را از اقصی نقاط ایران فرهنگی پیرامون شمع وجود استادان مسلم و مبرز این رشته در دانشگاه ها و پژوهشگاه های ایران جمع آورد، استمرار پیدا کنند.

وی دست آورد این دیدارها را روایت سرگذشت ادبیات فارسی در ایران و افغانستان و دیگر بخش های ایران فرهنگی دانست و با معرفی اجمالی پژوهشگاه علوم انسانی به بهانه انتشار کتاب تاریخچه پژوهشگاه، درباره جایگاه علمی پورنامداریان سخن گفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر امروز در پی تأثیر بر عواطف افراد است

شعر امروز در پی تأثیر بر عواطف افراد است