مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 20 بهمن 1398 ساعت 11:102020-02-09بين الملل

مقام روس: طالبان بعد از امضای توافق با آمریکا، با دولت کابل مذاکره می کند


به گفته نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور افغانستان، طالبان اعلام کرده که بعد از امضای توافق با آمریکا، آماده شروع مذاکره با دولت افغانستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، زامیر کابولوف مشاور ویژه ولادیمیر پوتین در امور افغانستان درباره مواضع طالبان درباره مذاکرات با آمریکا و همچنین دولت افغانستان اظهارنظر و از بی اطلاعی مسکو  از محتوای توافق احتمالی بین واشنگتن و طالبان گله کرده است.

طبق گزارش اسپوتنیک ، کابولوف که عهده دار ریاست اداره دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه هم می باشد، اعلام کرد که طالبان تنها بعد از امضای توافق بین این گروه با آمریکا  حاضر است با دولت افغانستان وارد مذاکرات مستقیم شود.

به گفته این دیپلمات روس، همانطور که نمایندگان طالبان اعلام کرده اند، زمانی که توافق (بین این گروه و آمریکا) امضا شد، آنها آماده شروع مذاکره مستقیم فراگیر در چارچوب مذاکرات درون افغانستانی با دیگر نیروهای سیاسی شامل دولت افغانستان می شوند .

نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان تصریح کرد: واقعا مدتی است که درباره احتمال یک آتش بس موقت بین طالبان و دولت اسلامی افغانستان در مدت مذاکرات صحبت شده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام روس: طالبان بعد از امضای توافق با آمریکا، با دولت کابل مذاکره می کند

مقام روس: طالبان بعد از امضای توافق با آمریکا، با دولت کابل مذاکره می کند