مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 بهمن 1398 ساعت 07:402020-02-04اقتصادي

پای مرغ سبز از کشور قطع می شود


بر اساس دستورالعمل جدید سازمان دامپزشکی کشور از این به بعد مرغ سبز به بازار عرضه نخواهد شد.

- ایسنا/زنجان مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بر اساس دستورالعمل جدید سازمان دامپزشکی کشور از این به بعد مرغ سبز به بازار عرضه نخواهد شد.

محمدباقر حاج کاظمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مقرر شده است که مرغ هایی با درجه ممتاز یا A پلاس عرضه شود و این مرغ ها جایگزین مرغ های سبز شود.

لازم به ذکر است که در مرغ های درجه بندی شده مذکور علاوه بر دارا بودن شرایط مرغ سبز، همچنین در روند کشتار و بسته بندی مرغ های درجه بندی شده الزامات خاص دیگری نیز وجود دارد.

وی در خصوص شرایط تولید مرغ های درجه دار عنوان کرد: در دوره پرورش مرغ های درجه بندی شده نباید از هیچ گونه آنتی بیوتیکی استفاده شود، علاوه بر آن مرغ های مذکور باید در کشتارگاه هایی کشتار شوند که مجهز به خط 2 کشتار هستند تا امعا و احشا آن ها با دستگاه های چندگانه متوالی تخلیه اتوماتیک تمیز شود نیز در کشتارگاه مذکور نباید از چیلرآبی جهت خنک کردن لاشه استفاده و سایر الزامات بهداشتی دیگر نیز در آن لحاظ شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان به مضرات آنتی بیوتیک در مرغ ها اشاره و عنوان کرد: در صورت مصرف بی رویه و غیرمجاز آنتی بیوتیک در مرغ ها، احتمال به وجود آمدن سویه های میکروبی خاص و مقاوم به آن دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای مرغ سبز از کشور قطع می شود

پای مرغ سبز از کشور قطع می شود