مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 بهمن 1398 ساعت 17:002020-02-03اقتصادي

رکورد زنی مرغدار نمونه مهاباد در تولید مرغ سبز


مرغدارمهابادی با همت و باور به دانش بومی درسال رونق تولیدتوانست در دو واحد مرغداری روستایش رکورد زنی کند و مرغدار نمونه ملی معرفی اقتصادی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ پیروتی، مرغدار نمونه ملی گفت: با توجه به اینکه در روستا متولد شده و تا سالها در روستا زندگی کردم با مشکلات روستاییان بوِیژه اشتغال جوانان از نزدیک آشنا هستم به همین دلیل سعی کردم واحدهای مرغداری را در نزدیکی دو روستای کهریزه شیخان و دریاس احداث کنم.

وی افزود: در حال حاضر دو واحد مرغداری در روستای کهریزه شیخان با ظرفیت 70 هزار قطعه مرغ سبز در دوره و مرغداری دریاس با ظرفیت 60 هزار قطعه مرغ سبز مشغول تولید هستند.

وی،که چندی پیش نشان ارزشمند ملی تولید را برگردن آویخت حالا با کمک جوانان متخصص در مرغداری اش به رکورد تولید مرغ سبز در کشور رسید است.

بهرام رش، مدیرفنی مرغداری گفت: در این واحدها به روزترین امکانات مورد استفاده قرار گرفته اند ازجمله هواکش های سقفی و تونل های گرما به صورت زمینی که باعث بالا بردن میزان تولید و کاهش 40 تا 50 درصدی سوخت شده اند.

معروفی، مدیر تولید این واحدها هم گفت: میزان تولید مرغ سبز در کشور را افزایش داده و به 60 کیلوگرم درمترمربع رسانده ایم و میزان تلفات هم از میانگین کشوری کمتر شده که مجموع این عوامل سبب برتری و انتخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد زنی مرغدار نمونه مهاباد در تولید مرغ سبز

رکورد زنی مرغدار نمونه مهاباد در تولید مرغ سبز