مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 بهمن 1398 ساعت 07:402020-02-03اقتصادي

تثبیت ژن چندقلوزایی در 20000 راس دام در استان


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: تثبیت ژن چندقلوزایی در 20000 راس دام در سطح استان زنجان انجام شده است.

- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی زنجان خبر داد تثبیت ژن چندقلوزایی در 20000 راس دام در استان ایسنا/زنجان معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی زنجان گفت: تثبیت ژن چندقلوزایی در 20000 راس دام در سطح استان زنجان انجام شده است.

محمدعلی صادقی با بیان اینکه طرح تثبیت ژن چندقلوزایی از سال 85 با همکاری سازمان جهادکشاورزی و دانشگاه زنجان شروع شده است، اظهار کرد: ژن چند قلوزا از سال 91 به گله های مردمی در سطح استان زنجان انتقال داده شده است، به این ترتیب گوسفندانی با ژن چندقلوزایی در استان پرورش و تولید شد که این مهم منجر به افزایش سود در میان دامداران استان شد؛ از این رو حمایت های دولتی در راستای پرورش گوسفندان با ژن چندقلوزایی به صورت مشاوره رایگان به دامداران ارائه می شود.

همچنین لازم به ذکر است که تسهیلات ویژه ای برای این نوع دام با ژن چندقلوزا داده می شود.

وی با بیان اینکه ارزش هر قوچ با ژن چندقلوزایی از 7 تا 70 میلیون تومان است، افزود: افزایش سرعت رشد، افزایش سود دامداران، مهاجرت معکوس به روستا و در نهایت کاهش دام در مراتع از مزیت های پرورش و تولید دام با ژن چندقلوزا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تثبیت ژن چندقلوزایی در 20000 راس دام در استان

تثبیت ژن چندقلوزایی در 20000 راس دام در استان