مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 09:352020-01-29پزشكي

برداشتن و انتقال اشیا با فشار فراصوتی+فیلم


پژوهشگران موسسه فناوری فدرال زوریخ (ETH Zurich) یک بازوی رباتیک توسعه داده اند که می تواند اشیاء را بدون لمس آنها و تنها با استفاده از فشار فراصوت(ultrasonic levitation) برداشته و جا به جا کند.

- پژوهشگران "موسسه فناوری فدرال زوریخ"(ETH Zurich) یک بازوی رباتیک توسعه داده اند که می تواند اشیاء را بدون لمس آنها و تنها با استفاده از فشار فراصوت(ultrasonic levitation) برداشته و جا به جا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، بازوی رباتیک محققان موسسه فناوری فدرال زوریخ از مجموعه بلندگوهای کوچکی استفاده می کند که صدا را در فرکانس ها و حجم های کاملاً کنترل شده منتشر می کند تا بتوانند یک شی را گرفته و حرکت دهند.

مارسل شاک (Marcel Shuck) پژوهشگر این مطالعه گفت: امواج صوتی بلندگوها یک میدان فشار(فشار صوتی) را ایجاد می کنند که یک شیء را در خود نگه می دارد.

گیربکس صوتی (acoustic gripper) برای کارهای ظریف مانند مونتاژ ساعت یا میکروتراشه که در آن هرگونه آسیب به صفحه های لمسی هزینه زیادی خواهد داشت، ایده آل خواهد بود.

امواج صوتی که برای جابجایی یک شی مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند با داشتن صوتی که از چندین جهت می رسد آن شی را به جهات مختلف منتقل کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشتن و انتقال اشیا با فشار فراصوتی+فیلم

برداشتن و انتقال اشیا با فشار فراصوتی+فیلم