مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 08:452020-01-29پزشكي

تهرانی ها چقدر از کل داروی کشور را مصرف می کنند؟


استان تهران با بیشترین آمار جمعیتی کشور، بالاترین میزان مراجعات بیماران شهرستانی را دارد و همین مسئله باعث شده تا نیازهای دارویی در این استان نیز بیش از سایر استان ها محسوس باشد.

- فاطمه فتحی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران، به ارائه گزارش تحلیلی از وضعیت و روند کمبود دارو و لوازم مصرفی بیمارستانی سه دانشگاه بر اساس گزارش ارائه شده در آخرین جلسه پرداخت.

وی، نمودار روند کمبود دارو و تجهیزات پزشکی سه دانشگاه تهران، ایران و شهید بهشتی را طی ماه های گذشته مرور کرد و گفت: نسبت به سال گذشته بازار دارو در وضعیت ثابتی قرار دارد.

در ادامه منان حاجی محمودی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: 33 درصد مصرف دارو در کل کشور مربوط به استان تهران است و تعامل دو طرفه با سازمان غذا و دارو و بازخورد کمبودهای دارویی به دانشگاه ها موجب دلگرمی است و این تعامل دو طرفه می تواند کمک کننده باشد.

فرزاد پیرویان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: آنالیز VEN در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار دارد و بر این اساس فرمولاری بیمارستان ها را سه لایه می کند و چون این موضوع هماهنگی خیلی نزدیک رؤسای تمامی بخش های بیمارستان ها و بخش دارویی را می طلبد یک مقدار چالش برانگیز است و این آنالیز الگوی مناسبی برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهرانی ها چقدر از کل داروی کشور را مصرف می کنند؟

تهرانی ها چقدر از کل داروی کشور را مصرف می کنند؟