مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 9 بهمن 1398 ساعت 07:072020-01-29اقتصادي

قم از مناطق معدنی مهم کشور است


محمود سیجانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: یکهزار و 221 تن با سرمایه گذاری بیش از یکهزار میلیارد ریال در این معادن مشغول به کار هستند و امکان توسعه میزان سرمایه گذاری و افزایش فرصت اشتغال در این حوزه مهم اقتصادی استان با مشارکت بخش خصوصی فراهم است.

وی با اشاره به لزوم حمایت از فعالان حوزه معدن و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به آنان برای نوسازی تجهیزات و رقابت در بازارهای داخلی و بین المللی، افزود: 179 پروانه بهره برداری از معادن در قم صادرشده که دارای بهره بردار است، همچنین پروانه بهره برداری از 48 معدن استان در لیست مزایده قرار دارد.

وی ادامه داد: برنامه های تحقق رونق تولید در بخش معدن استان نیز همچون حوزه صنعت و تجارت موردتوجه بوده و در همین رابطه شورای هماهنگی فعال سازی معادن کوچک مقیاس در قم تشکیل و برای فعال سازی سریع معادن تصمیم گیری می شود.

سیجانی گفت: 2 درصد معادن کل کشور در قم وجود دارد و همین مساله ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت های این حوزه برای افزایش سطح درآمدهای استان را نشان می دهد؛ در همین رابطه راهبرد سازمان صمت قم جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استخراج شده است تا با فرآوری آن ها، ارزش افزوده اقتصادی بیشتری در بخش معادن استان ایجاد شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قم از مناطق معدنی مهم کشور است

قم از مناطق معدنی مهم کشور است