مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 13:352020-01-28اقتصادي

طرح های حوزه شیلات مورد حمایت سازمان منطقه آزاد ماکو قرار می گیرد


محمدرضا عبدالرحیمی روز سه شنبه در دیدار مدیرکل شیلات آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت های بی نظیر منطقه، به ویژه رود ارس در زمینه پرورش آبزیان، تولید و صید ماهیان گرمابی و شاه میگو به عنوان محصول منحصربه فرد این منطقه اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد ماکو، در توسعه زیربنایی و روبنایی حوزه شیلات و فراهم ساختن بسترهای لازم برای سرمایه گذاران نهایت مشارکت را خواهد داشت.

وی با اشاره به صادرات سالانه 280 تن شاه میگو از منطقه آزاد ماکو افزود: طبق مطالعات انجام شده در این منطقه امکان پرورش و صید سالانه 15 هزار تن انواع ماهی وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه صید و تولید ماهی در این منطقه یک هفتم دریای خزر است، اضافه کرد: در راستای پرورش ماهیان خاویاری اقدامات خوبی در این منطقه انجام شده است به طوریکه 400 خانوار صیاد یعنی 50 درصد صیادان استان در منطقه آزاد ماکو فعالیت دارند.

عبدالرحیمی ، حوزه شیلات را جزو کسب وکارهای محوری منطقه برشمرد و افزود: رویکرد سازمان منطقه آزاد ماکو استفاده از تمام ظرفیت های رودخانه ارس از جمله پرورش آبزیان و رونق صنعت گردشگری است.

رییس اداره شیلات و آبزیان آذربایجان غربی نیز در این دیدار اظهار داشت: این استان سالانه با صید بیش از 6 هزار و 100 تُن انواع ماهیات از سدها و منابع آبی، رتب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح های حوزه شیلات مورد حمایت سازمان منطقه آزاد ماکو قرار می گیرد

طرح های حوزه شیلات مورد حمایت سازمان منطقه آزاد ماکو قرار می گیرد