مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 07:362020-01-28اقتصادي

ماهی گُلی مژده آمدن عید در کردستان


هنوز بازار کردستان تب و تاب نوروز به خود نگرفته اما ماهی قرمز که میهمان همیشگی و دائمی سفره های هفت سین است پا را فراتر گذاشته و حدود 2 ماهی زودتر از هر سین نوروزی قدم در مقابل دیدگان مردم گذاشته است.

ماهی قرمز یا همان ماهی گُلی که الحاقیه زندگی مدرن به هفت سین نوروز است در سال های گذشته جایگاه خوبی در بین ایرانیان پیدا کرده و به واسطه همین مساله همه ساله مدتی قبل از فرا رسیدن نوروز با غلطیدن در داخل تشت های پلاستیکی و تنگ های شیشه ای، بشارتی برای نزدیک شدن نوروز آن سال است.

برخی عقیده دارند رنگ سرخ از جمله دلایل فلسفه حضور ماهی قرمز در سفره هست سین است که به معنی مهر، پیروزی، شادی، سر زنده گی و برکت است که نمود این رنگ در نوروز را می توان در روبان سبزه، لباس قرمز حاجی فیروز و سیب سرخ هفت سین دید.

تولید 200 هزار قطعه ماهی قرمز در کردستان ماهی قرمز در ایران با نام ماهی طلایی، قرمز، شب عید و گلدفیش شناخته شده و با نام علمی آراتوس کاراسیوس با نژادهای مختلف و رنگ های متنوع در مراکز تکثیر و پرورش کشور تولید می شود که استان کردستان در تولید این گونه ماهی سالانه سهمی 200 هزار قطعه ای دارد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه سالانه بیش از یک میلیون قطعه ماهی زینتی در این استان تولید می شود، افزود: 20 درصد از این ظرفیت شا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهی گُلی مژده آمدن عید در کردستان

ماهی گُلی مژده آمدن عید در کردستان