مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 05:502020-01-28اجتماعي

ردپای برج های لاکچری در تولید آلودگی هوا


عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بلندمرتبه سازی باعث بسته شدن تونل گردش هوا در پایتخت شده است، گفت: برج های پایتخت تبدیل به کوره های گرمایشی شده و باعث آلودگی هوا شده است.

- زهرا نژابهرام عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره موضوع آلودگی هوا در پایتخت اظهار داشت: تحریم ها هیچ ارتباطی با آلودگی هوا ندارد و این موضوع فرافکنی محسوب می شود.

بارش برف و باران و وزش باد در کاهش آلودگی مؤثر است ولی مشکل اصلی در زمینه آلودگی هوا، زیرساختی است.

وی افزود: عدم خروج خودروهای فرسوده، پایین بودن ظرفیت حمل ونقل عمومی، استفاده از خودروهای تک سرنشین و موتورسیکلت به صورت فراوان و نوع شهرسازی در پایتخت همه از عواملی است که سبب آلودگی هوا در پایتخت شده است.

عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران ادامه داد: بلندمرتبه سازی و ایجاد ساختمان های 20 تا 25 طبقه سبب بسته شدن تونل گردش هوا در پایتخت را بسته است و از طرفی این برج ها کوره های گرمایشی به دلیل تأسیسات ساختمانی خود ایجاد می کنند و برای اینکه بتوانیم با آلودگی مقابله کنیم باید این نکات را در نظر گرفت.

نژادبهرام ادامه داد: اولویت اصلی برای مقابله با آلودگی هوا توسعه حمل ونقل عمومی است و از طرفی باید ترد خودروهای شخصی را در شهر محدود کرد و استف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپای برج های لاکچری در تولید آلودگی هوا

ردپای برج های لاکچری در تولید آلودگی هوا