مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 بهمن 1398 ساعت 05:402020-01-28اجتماعي

شیراز نیازمند راه اندازی 8 ایستگاه سنجش آلودگی هوا


ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مجاورت کارخانه سیمان فارس راه اندازی می شود - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما،مرکز فارس،مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: کلان شهر شیراز نیاز به راه اندازی 8 ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا دارد.

حمید ظهرابی افزود: هم اکنون 2 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شیراز فعال است.

رییس اداره آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت:با توجه به ضرورت پایش مستمر کیفیت هوا در نقاط مختلف شهر شیراز، طبق بررسی های بعمل آمده نقطه ای در مجاورت کارخانه سیمان فارس به منظور نصب و استقرار ایستگاه سنجش آلودگی هوا مشخص شده است.

قاسم نهاوندی افزود: این ایستگاه می تواند گاز های منواکسید کربن، ازن، اکسید های ازت و دی اکسید گوگرد و ذرات کمتر از 10 میکرون را تحلیل و اطلاعات دریافتی را در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دهد.

‎نبود طرح جامع علمی و عملی، موازی کاری، فقدان مدیریت یکپارچه شهری، نگرش سلیقه ای و عدم کنترل آلاینده ها از جمله عوامل پیشروی آلودگی هوا درکلانشهر های کشور است و با تداوم این روند شیراز نیز از آسیب های آلودگی هوا در امان نخواهد ماند.

برآیند آمار موجود آلودگی هوا چهارمین عامل خطر مرگ و میر در دنیا محسوب می شود که به تاکید این کارشناسان در بعضی از کشور های جهان هفت درصد از تولید ناخالص ملی به دلیل آلودگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز نیازمند راه اندازی 8 ایستگاه سنجش آلودگی هوا

شیراز نیازمند راه اندازی 8 ایستگاه سنجش آلودگی هوا