مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 بهمن 1398 ساعت 09:502020-01-27سياسي

اجرای دوره های اخلاق پژوهی در قالب طرح ملی مشق اجتهاد


ناظر دوره های اخلاق پژوهی طرح ملی مشق اجتهاد گفت: پژوهشکده اخلاق و معنویت از ابتدای تاسیس تاکنون آثار مختلفی را ارائه کرده و در سال جاری با همکاری این پژوهشکده دوره های اخلاق پژوهی در طرح ملی مشق اجتهاد در حال اجرا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به موضوع اخلاق در حوزه اظهار کرد: با وجود تلاش های حوزه در زمینه فقه و عقاید اسلامی، اما حق اخلاق در حوزه ادا نشده است، در اوایل دهه هشتاد هیچ مرکز آموزشی و پژوهشی در زمینه اخلاق در حوزه وجود نداشت.

وی ادامه داد: در اواسط دهه هشتاد پژوهشکده اخلاق و معنویت شکل گرفت، در ادامه دوره های تخصصی در سطوح سه و چهار با موضوع اخلاق در موسسات آموزش عالی مرتبط با حوزه ایجاد شدند.

ناظر دوره های اخلاق پژوهی طرح ملی مشق اجتهاد افزود: باید در زمینه علم اخلاق و تربیت اسلامی و معنویت اسلامی تلاش های بیشتری انجام شود، تزکیه جان انسان هدف بعثت رسول اکرم(ص) بود.

عالم زاده نوری ارائه اخلاق مستند به دین را ضروری دانست و تصریح کرد: علوم اسلامی ارائه شده باید عقلانیت، انسجام درونی و کارآمدی و توان پاسخگویی به نیازهای اجتماع و حجیت و استناد را داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای دوره های اخلاق پژوهی در قالب طرح ملی مشق اجتهاد

اجرای دوره های اخلاق پژوهی در قالب طرح ملی مشق اجتهاد