مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 15:152020-01-26بين الملل

روزنامه عبری زبان: طبق معامله قرن شهرک «شعفاط» پایتخت فلسطین می شود


یک روزنامه عبری زبان در بیان جزییاتی تازه از طرح موسوم به «معامله قرن» نوشت که برای اجرای این طرح چهار سال دوره مقدماتی در نظر گرفته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بحث جنجالی طرح معامله قرن بار دیگر سر زبان ها افتاده و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده است که روز سه شنبه همراه با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا این طرح را رونمایی خواهد کرد.

در این میان روزنامه عبری زبان یدیعوت احارانوت به جزییات تازه ای از این طرح به نقل از منابع اسراییلی اشاره کرده و نوشته است که این طرح یک دوره چهار ساله مقدماتی دارد و دولت آمریکا به این جمع بندی رسیده است که محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، اجرای این طرح را نخواهد پذیرفت، اما ممکن است جانشین وی آن را بپذیرد.

به نوشته پایگاه خبری  آناتولی ، این روزنامه نوشت که طبق این طرح کشور فلسطینی بدون ارتش و حاکمیت در 70 درصد مساحت کرانه باختری و به پایتختی شهرک شعفاط در شمال شرق بیت المقدس تشکیل خواهد شد.

به گفته منابع اسراییلی، طرح به اصطلاح صلح آمریکا از رژیم صهیونیستی می خواهد تا حاکمیت 30 الی 40 درصد منطقه ج را به کشور فلسطین واگذار کند.

طبق پیمان اسلو-2 به سال 1995، کرانه باختری رود اردن به سه منطقه الف ، ب و ج تقسیم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزنامه عبری زبان: طبق معامله قرن شهرک «شعفاط» پایتخت فلسطین می شود

روزنامه عبری زبان: طبق معامله قرن شهرک «شعفاط» پایتخت فلسطین می شود