مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 09:102020-01-26بين الملل

کوبا قطع یک جانبه روابط از سوی بولیوی را محکوم کرد


دولت کوبا در بیانیه ای اعلام کرد مقامات دولت جدید بولیوی تحت فشار دولت آمریکا روابطش با هاوانا را به طور یک جانبه قطع کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه کوبا ضمن انتقاد از قطع یک جانبه روابط از سوی دولت کودتای بولیوی، آن را نتیجه فشارهای آمریکا دانست.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، وزارت امور خارجه کوبا شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: مقامات حاکم کمپینی ظالمانه از دروغ را علیه کوبا به راه انداختند.

به طور اخص علیه همکاری های پزشکی و دارویی، تحریک به خشونت را دامن زدند .

این بیانیه می افزاید: مصادف شدن حقایقی که شرح داده شد با کمپین سیاسی خصمانه از سوی آمریکا بر علیه همکاری های پزشکی کوبا و چندین کشور دیگر، امری تصادفی نیست .

وزارت امور خارجه کوبا در ادامه بیان داشت، مقامات آمریکایی از زمان استعفای اوو مورالس نخست وزیر پیشین بولیوی فشار بر بولیوی را افزایش داده اند تا روابط این کشور با کوبا را به زوال بکشند .

روز جمعه وزارت امور خارجه بولیوی طی بیانیه ای اعلام کرد که تصمیم گرفته تا روابط دیپلماتیک با جمهوری کوبا را از این تاریخ به حالت تعلیق در آورد.

این اقدام در حالی انجام می شود که آمریکا اعلام کرده است پس از حدود یک دهه قطعی روابط با بولیوی، سفیر جدیدی را به این کشور می فرستد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوبا قطع یک جانبه روابط از سوی بولیوی را محکوم کرد

کوبا قطع یک جانبه روابط از سوی بولیوی را محکوم کرد