مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 بهمن 1398 ساعت 07:252020-01-26پزشكي

زندگی در کنار بزرگراه ها و افزایش خطر ابتلا به آلزایمر، پارکینسون و ام اس


نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد، زندگی در کنار خیابان های اصلی و بزرگراه ها یکی از شاخص های اصلی در ابتلا به بیماری های زوال عقل، آلزایمر و مولتیپل اسکلروزیس( ام اس) است.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد، زندگی در کنار خیابان های اصلی و بزرگراه ها یکی از شاخص های اصلی در ابتلا به بیماری های زوال عقل، آلزایمر و مولتیپل اسکلروزیس( ام اس) است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیوز، محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا اطلاعات مربوط به 678 هزار بزرگسال در ونکوور را موردبررسی قراردادند و دریافتند زندگی در فاصله کمتر از 50 متر از خیابان های اصلی و 150 متر از بزرگراه ها با ابتلا به آلزایمر، پارکینسون و ام اس مرتبط است و علت آن را نیز افزایش میزان آلاینده ها در مکان های نزدیک به خیابان های اصلی و بزرگراه ها ذکر کردند.

محققان همچنین دریافتند زندگی در نزدیکی فضاهای سبز مانند پارک ها تأثیر حفاظتی در برابر اختلالات عصبی دارد.

وایر یوچی، محقق اصلی این تحقیق از دانشگاه بریتیش کلمبیا، اظهار کرد: برای اولین بار، ارتباط بین آلودگی هوا با خطر ابتلا به زوال عقل، پارکینسون، آلزایمر و ام اس در سطح جمعیت را تایید کردیم.

وی گفت: از نتایج مثبت این تحقیق نیز درک تأثیرات محافظتی فضای سبز در کاهش خطر ابتلا به یک یا چند مورد از این اختلالات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندگی در کنار بزرگراه ها و افزایش خطر ابتلا به آلزایمر، پارکینسون و ام اس

زندگی در کنار بزرگراه ها و افزایش خطر ابتلا به آلزایمر، پارکینسون و ام اس