مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 بهمن 1398 ساعت 05:062020-01-25اقتصادي

آفلاتوکسین شیر تولیدی استان سمنان در حد مجاز است


حمیدرضا حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: 26 مرکز جمع آوری شیر در هشت شهرستان استان سمنان وجود دارد که شیر گاوداری های صنعتی و سنتی استان را جمع آوری می کنند.

وی ادامه داد: شیرهای ورودی به مراکز جمع آوری شیر پس از نمونه گیری و انجام آزمایش ‍‍ های لازم و تایید سلامت به داخل تانکر اصلی ذخیره شیر منتقل می شود.

وی بیان کرد: شیر ورودی به مراکز جمع آوری شیر از لحاظ تقلب مخلوط بودن آب درون شیر، باقیمانده آنتی بیوتیک، میکروبی و سایر موارد مانند میزان سم آفلاتوکسین مورد آزمایش قرار می گیرد و این آزمایش ها توسط مسوول فنی که پروانه فعالیت را از دامپزشکی اخذ کرده انجام می شود.

حسینی یادآور شد: انجام آزمایش ها قبل از تحویل شیر هرگونه شائبه درباره آلودگی شیر را رد کرده و اطمینان خاطر برای استفاده از شیر سالم را برای مصرف کننده به ارمغان می آورد.

وی تصریح کرد: شیر ورودی به مراکز جمع آوری شیر در صورت آلایندگی وارد تانکر ذخیره شیر نمی شود و معدوم می شود، اکنون در استان سمنان با آزمایش های انجام شده مورد مشکوکی مشاهده و گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان های استان سمنان براساس وظایف حاکمیتی برای تایید نتایج آزمایش های انجام شده در شیر ورودی به مراکز جمع آوری پایش دوره ای و ماهانه انجام می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفلاتوکسین شیر تولیدی استان سمنان در حد مجاز است

آفلاتوکسین شیر تولیدی استان سمنان در حد مجاز است