مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 بهمن 1398 ساعت 20:452020-01-24سياسي

جانسون توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را امضاء کرد


دولت انگلیس در حالی یک گام دیگر به خروج از اتحادیه اروپا نزدیک شده است که صاحب نظران معتقدند لندن پس از این مرحله با مشکلات جدید روبرو خواهد شد - به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بوریس جانسون توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت را امضاء کرد.

اتحادیه اروپا راه انگلیس را برای خروج از این اتحادیه هموارتر کردروسای کمیسیون اروپا و شورای اروپا با امضای توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، راه انگلیس را برای ترک این اتحادیه هموارتر کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما از لندن، توافقی که پس از کشمکش های چند ساله در درون انگلیس و با اتحادیه اروپا حاصل شد سرانجام پس از تصویب در مجلس عوام و تایید آن در مجلس اعیان و امضای ملکه به قانون مبدل شد، اما مخالفت ها با جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا که 43 ماه پیش و همزمان با اعلام نتیجه همه پرسی آغاز شد همچنان ادامه دارد چرا که در این همه پرسی نزدیک 52 درصد به خروج و حدود 48 درصد به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند، رای نزدیکی که جامعه را به سرعت دوقطبی کرد.

اکنون این توافق موجود که نقشه راه چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و تا حدودی روابط آینده دو طرف را معین می کند در انتظار تصویب در پارلمان اروپاست تا از آخرین مانع حقوقی هم گذر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جانسون توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را امضاء کرد

جانسون توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را امضاء کرد