مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 بهمن 1398 ساعت 10:302020-01-24سياسي

برگزاری شب داریوش شایگان و شناخت هند


شب داریوش شایگان و شناخت هند برگزار می شود.

- شب داریوش شایگان و شناخت هند برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجله بخارا با همکاری مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی و نشر فرزان روز به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تولد زنده یاد دکتر داریوش شایگان در ساعت پنج بعد از ظهر روز شنبه (پنجم بهمن ماه 1398) مراسمی را در مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی(واقع در نیاوران .

کاشانک .

مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی .

نرسیده اجودانیه .

پلاک 210) برگزار می کند.

در این مراسم کاظم موسوی بجنوردی، فتح الله مجتبایی، نیر طهوری، محمدمنصور هاشمی و علی دهباشی درباره آشنایی، سوابق مطالعاتی و آثاری که داریوش شایگان درباره فلسفه، ادیان و مذاهب هند و جریان های فرهنگی در گذشته تاریخی هند که به زبان فرانسه و فارسی نوشته اند، سخنرانی می کنند.

داریوش شایگان بیش از نیم قرن پیش کتاب ادیان و مکتب های فلسفی هند را تالیف کرد که هنوز پس از گذشت پنجاه و چند سال از منابع معتبر در این زمینه به شمار می رود.

همچنین رساله دکتری او Les relations de l hindouisme et du soufisme: D apres le Majma al-Bahrayn de Dara Shokuh) به زبان فرانسه که بعدها توسط جمشید ارجمند به فارسی ترجمه شد:(آیین هندو و عرفان اسلامی بر اساس مجمع البحرین داراشکوه) که این کتاب در حوزه تطبیقی اسلام و آیین هند از منابع درجه اول به شمار می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری شب داریوش شایگان و شناخت هند

برگزاری شب داریوش شایگان و شناخت هند