مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 بهمن 1398 ساعت 07:552020-01-24اقتصادي

شهروندان در مصرف برق صرفه جویی کنند


شرکت توزیع نیروی برق مشهد از مردم خواست با توجه کاهش محسوس دما در روزهای آینده و افزایش مصرف گاز در این شهر و کمبود سوخت برای نیروگاه ها، برای پایداری شبکه توزیع در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، مرکز خراسان رضوی، سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: سوخت نیروگاه های برق مشهد از گاز است و زمانی که هوا سرد می شود مصرف گاز مشترکان در سطح شهر افزایش می یابد از این رو به ناچار برای تامین گاز شهروندان، سوخت گازی نیروگاه ها قطع می شود و برای تولید برق چاره ای جز استفاده از مازوت باقی نمی ماند.

علیرضا کاشی افزود: استفاده از مازوت به جای گاز برای سوخت نیروگاه های برق منجر به آلودگی هوا می شود لذا برای حفظ محیط زیست صلاح نیست که مازوت در نیروگاه ها مصرف شود.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: برای اینکه بتوان سوخت گازی را برای نیروگاه ها حفظ کرد و مشترکان نیز با قطع برق مواجه نشوند به شهروندان توصیه می شود در ساعات اوج مصرف یعنی از ساعت 11 تا 19 استفاده از وسایل گرمایشی و تجهیزات برقی خود را کاهش داده و در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند.

کاشی افزود: در صورتی که شهروندان در ساعات 11 تا 19 شب به میزان 20 درصد در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند به تولید نیروگاه ها و تامین برق و گاز کمک شایانی خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهروندان در مصرف برق صرفه جویی کنند

شهروندان در مصرف برق صرفه جویی کنند