مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 بهمن 1398 ساعت 06:502020-01-24پزشكي

ربات «گیرنده جوندگان» هوشمند ساخته شد/ نابودی بدون ایجاد آلودگی


محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت ربات «رت گیر» هوشمندی شدند که می توان با استفاده از آن و بدون سموم شیمیایی انواع جونده ها و موشها را نابود کرد.

- محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت ربات رت گیر هوشمندی شدند که می توان با استفاده از آن و بدون سموم شیمیایی انواع جونده ها و موشها را نابود کرد.

علیرضا مسعودی نژاد عضو هیئت علمی دانشکده بهداشت و محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: ما در یک شرکت دانش بنیان در زمینه تولید تجهیزات رباتیکی مرتبط با پزشکی و محیط زیست فعالیت می کنیم.

وی با بیان اینکه در این شرکت موفق به طراحی و ساخت دستگاه رباتیک تله موش هوشمند شدیم، خاطر نشان کرد: دستگاه تله دارای بخش تولید فرمون جلب کننده است که توسط یک دستگاه مولد گرما تبخیر و از فاز مایع به بخار تبدیل شده و از طریق لوله خارجی به بیرون از محفظه منتقل می شود.

مسعودی نژاد با بیان اینکه این دستگاه دارای لوله جلب کننده است، بیان کرد: این لوله فرمان جلب کننده را در محوطه اطراف دستگاه تله پخش کرده و باعث جلب موش های اطراف به طرف درب ورودی می شود.

وی ادامه داد: این دستگاه دارای بخش دریچه خودکار است که پس از ورود موش به محفظه، بسته شده و اجازه بیرون رفتن موش را از دستگاه نمی دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربات «گیرنده جوندگان» هوشمند ساخته شد/ نابودی بدون ایجاد آلودگی

ربات «گیرنده جوندگان» هوشمند ساخته شد/ نابودی بدون ایجاد آلودگی