مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 22:552020-01-23فرهنگي

مرمت اضطراری 5 بنای تاریخی در داراب


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داراب گفت: مرمت اضطراری چهارطاقی اوباد، آسیاب دولنگه و امامزاده محمد فورگ در آینده نزدیک انجام می شود.

- داوود مرادی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در داراب بابیان اینکه جهت استحکام بخشی و حفظ کلیت بناهای تاریخی، تعدادی از آنها مرمت اضطراری می شوند، اظهار داشت: از آنجا که جهت مرمت این بناها نیاز به اعتبار زیادی نیست، کمک خیرین می تواند راهگشای حفظ و مرمت اضطراری بناهای تاریخی باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی داراب گفت: هزینه مرمت و بازسازی برخی از بناهای تاریخی در حدی نیست که به دلیل نبود اعتبار این امر به تعویق بیفتد و می توان با بودجه اندک، بناها را از تخریب نجات داده و مراحل تکمیلی و مرمت اساسی را در آینده انجام داد.

 مرادی با اشاره به اینکه حمام مشیر و پایه ستون آبراه دارابگرد به تازگی مراحل مرمت اضطراری را پشت سر گذاشته اند، افزود: مرمت حمام مشیر شامل بخشهای داخلی بنا، ترمیم اندود دیواره شمالی و استحکام بخشی با 16 میلیون تومان و مرمت پایه ستون آبراه دارابگرد با 10 میلیون تومان انجام شده است.

وی بیان کرد: طی دو سال اخیر نامه نگاری بسیاری برای اعتبارات مورد نیاز جهت مرمت انجام شد اما اعتبارات سه درصد نفت و گاز به این امر اختصاص نیافت و با توجه به حساسیت موجود و نیاز به استحک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت اضطراری 5 بنای تاریخی در داراب

مرمت اضطراری 5 بنای تاریخی در داراب