مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 16:352020-01-23سياسي

جمهوری اسلامی بسترهای لازم برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی را دارد


مردمسالاری دینی ساختاری مناسب برای تبلور کثرت در عین وحدت است و قانون اساسی ما بسترهای لازم را برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی بر پایه امت واحده فراهم ساخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، هفتمین نشست اساتید منتخب علوم انسانی اسلامی با موضوع مطالعات نظری تمدن نوین اسلامی امروز، پنجشنبه 3 بهمن ماه 1398 در مشهد مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی امیدی، عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره)، در این نشست به ارائه مقاله خود با عنوان تحلیل مناسبات ساختاری مردم سالاری دینی و نظام سازی تمدنی بر اساس نظریه وحدت در عین کثرت پرداخت و گفت: وحدت و کثرت از مقولات هستی شناختی فلسفی و از مباحث حکمت نظری است که هر یک نیز شامل دو محور حقیقی و اعتباری است.

وحدت و کثرت اعتباری در حکمت عملی و بسیاری از دانش های اسلامی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی در حوزه مناسبات داخلی، علاوه بر تمرکز قدرت به توزیع مناصب قدرت نیز می پردازد، ابرازکرد: نظام مردم سالاری دینی منافع فردی را با مصالح جمعی نزدیک کرده، به آزادی در کنار الزامات قانونی اهمیت داده، مدارای سیاسی را در چارچوب قانون رعایت می کند، به مشارکت فعال شهروندان در تعیین سرنوشت خود احترام می گذارد و بسترهای لازم را برای ایجاد رقابت سالم و افزایش مشارکت مدنی فراهم می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمهوری اسلامی بسترهای لازم برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی را دارد

جمهوری اسلامی بسترهای لازم برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی را دارد