مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 15:102020-01-23پزشكي

از سرطان نترسید، قابل پیشگیری و درمان است


رییس گروه کنترل بیماری های غیرواگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اجرای طرح پویش ملی مبارزه با سرطان در استان خبر داد و گفت: - سارا شاه آبادی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به اجرای پویش ملی مبارزه با سرطان همزمان با هفته نخست بهمن ماه در استان همزمان با سراسر کشور، اظهار داشت: افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم برای پیشگیری از ابتلا به سرطان هدف از اجرای این پویش است.

رییس گروه کنترل بیماری های غیرواگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: جلب مشارکت سیاست گذاران و مجریان سلامت برای کنترل عوامل ابتلا به سرطان با تاکید به مشکلات منطقه ای از دیگر اهداف این پویش است.

وی آمار ابتلا مردم استان به سرطان را کمتر از آمار جهانی و کشوری اعلام کرد و گفت: مردم از اسم سرطان می ترسند در حالی که سرطان هم قابل پیشگیری و هم قابل درمان است.

شاه آبادی در توضیح قابل پیشگیری آن اتخاذ سبک زندگی سالم را پیشنهاد کرد و گفت: تغذیه سالم، مصرف میوه و سبزیجات به اندازه کافی، کم مصرف کردن مواد غذایی چرب، فست فودها و همچنین غذاهایی گوشتی خیلی در پیشگیری از سرطان تاثیر می گذارد.

وی یک نکته مهم در پیشگیری از سرطان را در تحرک داشتن توصیف کرد و افزود: بهتر است افراد بالغ پنج روز در هفته روزی 30 دقیقه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از سرطان نترسید، قابل پیشگیری و درمان است

از سرطان نترسید، قابل پیشگیری و درمان است