مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 14:002020-01-23بين الملل

نماینده سازمان ملل: انگیزه خشونت برخی معترضان لبنان، سیاسی است


هماهنگ کننده ویژه دبیر کل سازمان ملل در لبنان خشونت آشوبگران در جریان اعتراضات عراق را مانوری سیاسی برای ایجاد اختلافات فرقه ای و تضعیف ثبات و امنیت لبنان توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد سازمان ملل روز پنجشنبه در توییتر از خشونت در حاشیه اعتراضات لبنان انتقاد کرد.

یان کوبیش اعلام کرد، خشونتی که برخی معترضان در بیروت پایتخت لبنان بروز می دهند در پس آن مقاصدی سیاسی است که به نظر می رسد برای نابودی امنیت و ثبات این کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رویترز، کوبیش هماهنگ کننده ویژه دبیر کل سازمان ملل در لبنان در پیام توییتر خود ضمن اشاره به حملات به نیروهای امنیتی، غارت نهادهای دولتی و املاک خصوصی در بیروت گفت: این (اتفاقات) به نظر می رسد مانند یک مانور سیاسی برای تحریک نیروهای امنیتی ، تضعیف صلح مدنی و ایجاد اختلافات فرقه ای است .

با وجود آنکه دولت جدید لبنان سه شنبه شب هفته جاری (اول بهمن ماه) به نخست وزیری حسان دیاب تشکیل شد، اما تظاهرات در چهارشنبه شب (دیشب) نیز ادامه پیدا کرد.

معترضان پس از انتشار دعوت هایی در شبکه های اجتماعی مبنی بر ریختن به خیابان ها و اعلام مخالفت با دولت دیاب، در نزدیکی مقر پارلمان لبنان در میدان النجمه تجمع کردند و برخی از این تظاهرات ها به خشونت و درگیری با پلیس منجر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده سازمان ملل: انگیزه خشونت برخی معترضان لبنان، سیاسی است

نماینده سازمان ملل: انگیزه خشونت برخی معترضان لبنان، سیاسی است