مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 11:452020-01-23اقتصادي

صدور بیش از 46 میلیون کارت هوشمند ملی


تاکنون 46 میلیون و 300 هزار قطعه کارت هوشمند ملی برای ایرانیان واجد شرایط (افراد بالای 15 سال تمام) صادر شده است.

- سیف الله ابو ترابی روز پنجشنبه افزود: همچنین تاکنون 55 میلیون و 600 هزار نفر از واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی مراحل تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی را انجام داده اند وحدود 9 میلیون و 300هزار نفر در نوبت گرفتن کارت هوشمند ملی قرار دارند.

وی درمورد علت تاخیر و طولانی شدن زمان صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت: تاخیر بیش از یک و نیم سال را در این باره می پذیریم؛ از اسفند سال 96 با مشکل تامین بدنه کارت مواجه شده ایم و از آغاز سال 97 با شرکت های متولی که چاپخانه دولتی متولی تامین و تولید آن است، وارد مذاکره شدیم و تلاش ها آغاز و قرار شد که بدنه کارت ایرانی مشابه خارجی باشد و آزمایشات طولانی انجام شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال خاطر نشان کرد: همچنین تا کنون 430 هزار قطعه کارت هوشمند ملی تولید داخل هم صادر و به متقاضیان تحویل داده شده و این درحالیست که چاپخانه دولتی تا پایان سال به ما وعده داد که 9 میلیون کارت بدهد، اما آنها مشکلاتی دارند و به وعده خود عمل نکردند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: حدود 2 و نیم میلیون کارت هوشمند ملی نیز تراشه گذاری شده و آماده تحویل به متقاضیانی است که مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور بیش از 46 میلیون کارت هوشمند ملی

صدور بیش از 46 میلیون کارت هوشمند ملی