مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 05:552020-01-23اقتصادي

آنالیز باقیمانده سموم برنج کشور در آذربایجان غربی


رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی روز چهارشنبه در نشستی تخصصی افزود: این واحد 192 آزمون از جمله آزمون های فلزات سنگین جیوه، سرب، کادمیم و آرسنیک را از ابتدای سال تاکنون مورد آنالیز قرار داده است.

امین رستم زاده افزود: این آزمون ها در راستای پایش باقیمانده سموم مورد نظر و فلزات سنگین مدنظر در منابع آبی به منظور ارزیابی سلامت محصولات تولیدی انجام می گیرد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی بروز و فوق تخصصی برای انجام آزمون هایی با دقت بالا، اظهار داشت: انجام آزمون های تخصصی و دقیق سموم کشاورزی و فلزات سنگین در مقادیر جزیی به دستگاه HPLC و جذب اتمی کوره نیاز دارد که مرکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی از این تجهیزات برخوردار است.

وی بیان: این مرکز پژوهشی آزمایشگاهی و گروه های پژوهشی با تکیه بر توانایی بالای متخصصان و تجربه رزومه ای هیات علمی خود در ارایه روش های نوین در آنالیز قادر به دستیابی مقادیر بسیار پایین آزمون های مذکور در مقادیر کمتر از میکروگرم در لیتر و تخصصی تر از آن می باشد.

وی ادامه داد: به منظور توانایی انجام آزمون های مذکور 2 رکن اصلی تجهیزات تخصصی کروماتوگرافی مایع با دتکتور DAD، دستگاه جذب اتمی کوره و نیروهای متخصص با دانش علمی بالا به منظور انجام آزمون و شناسایی مقادیر در مقیاس کمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنالیز باقیمانده سموم برنج کشور در آذربایجان غربی

آنالیز باقیمانده سموم برنج کشور در آذربایجان غربی