مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 05:162020-01-23اقتصادي

نجات ساحل تالش در گرو تکمیل کارخانه بازیافت زباله


بخش هایی از نوار ساحلی تالش به ویژه ساحل قروق این شهرستان به دلیل دفن زباله های شهری، با مشکل زیست محیطی مواجه است و مردم برای تکمیل کارخانه بازیافت زباله، انتقال آلاینده ها به آن و رهایی نوار ساحلی از آلودگی روزشماری می کنند.

کود کمپوست از زباله به دست می آید و برای تقویت خاک زراعی مفید است و استفاده از آن، مصرف کود شیمیایی را تا 70 درصد کاهش می دهد.

شهردار تالش روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : محل دفن زباله این شهر در منطقه گردشگری قروق واقع شده و مساحت آنها 15 هزار متر مربع است و روزانه به طور میانگین 80 تن زباله در شهر تالش تولید و در قروق دفن می شود.

شهرام غنی زاده افزود: به منظور کاهش خطر شیرابه های زباله بر محیط زیست، شهرداری تالش به درختکاری، ایجاد کانال و چاه جمع آوری شیرابه و مدیریت پسماند در محل دفن اقدام کرده اما چاره اساسی این مشکل، راه اندازی کارخانه کود کمپوست است.

اقدامات زیست محیطی رییس اداره حفاظت محیط زیست تالش نیز در خصوص معضل انباشت زباله در ساحل قروق این شهرستان گفت: از همه شهرداری های تالش به دلیل دفن زباله در نزدیکی نوار ساحلی خزر و نابسامانی محل های دفن، نزد محاکم قضایی شکایت کرده بودیم و دادگاه به نبود سوء نیت در شهرداری ها رای داد و این مشکل باید با نگاه دلسوزانه و احساس تکلیف همگانی بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات ساحل تالش در گرو تکمیل کارخانه بازیافت زباله

نجات ساحل تالش در گرو تکمیل کارخانه بازیافت زباله