مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 بهمن 1398 ساعت 05:162020-01-23اقتصادي

آب جاری در زاینده رود منحصر به محیط زیست است


خروجی سد زاینده رود برای تامین بخشی از حقابه محیط زیست از بامداد 25 دی امسال افزایش و آب این رودخانه پس از حدود یک ماه مجدد و به مقدار کم در کلانشهر اصفهان جریان یافت.

بابک ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ابلاغی توزیع آب، مقرر بود در ماه های دی، بهمن و اسفند امسال و فروردین و اردیبهشت سال آینده به ترتیب 2، 2، پنج، 24 و 22 میلیون متر مکعب آب برای پایداری و استمرار جریان آب در بستر رودخانه زاینده رود و بخش محیط زیست رها شود.

وی با بیان اینکه میزان آب در نظر گرفته شده برای ماه های دی، بهمن و اسفند کم و ناکافی بود و حتی منجر به خشکی بستر زاینده رود در اصفهان شد، تصریح کرد: با توجه به این موضوع، مقرر شد که با کسر سهم از فروردین و اردیبهشت، 10 میلیون برای بهمن و 10 میلیون متر مکعب برای اسفند آب رها شود.

ابراهیمی توضیح داد: این کار با توجه به دغدغه فعالان محیط زیست و پیگیری مسوولان از جمله استاندار اصفهان صورت گرفت و تصمیم گیری های بعدی درباره رهاسازی آب رودخانه در ستاد احیای زاینده رود که مقرر است به ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل شود، صورت می گیرد.

به گفته وی، شورای هماهنگی حوزه آبریز زاینده رود حذف و به جای آن ستاد احیای زاینده رود تشکیل می شود هرچند تا کنون این ستاد تشکیل جلسه نداده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب جاری در زاینده رود منحصر به محیط زیست است

آب جاری در زاینده رود منحصر به محیط زیست است