مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 16:002020-01-22سياسي

تاکید مدیران و اصحاب رسانه بر اهمیت گسترش زبان فارسی در جهان


بنیاد سعدی به منظور هم اندیشی با مدیران اصحاب رسانه، میزبان نمایندگان جمعی از رسانه های گروهی بود تا در زمینه توسعه و آموزش زبان فارسی در جهان، - به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، ابتدا غلامعلی حداد عادل، رییس بنیاد سعدی در سخنانی با گرامی داشت شهید قاسم سلیمانی و نیز تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: علت تأسیس این بنیاد این حس بود که ساختار قبلی آموزش زبان فارسی در جهان، که در دل سازمان فرهنگ و ارتباطات تعریف شده بود، ظرفیت و بازده کافی را دارا نبود.

در واقع سازمان وظایف زیادی داشت که آموزش زبان فارسی هم یکی از آن ها به شمار می رفت، اما این اتفاق در حد یک اداره با چند کارمند تعریف شده بود.

وی افزود: تجربه برخی از کشور های جهان از جمله فرانسه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا و روسیه، چین و دیگر کشور ها در امر آموزش زبان شان، حاکی از این بود که یک مقام عالی رتبه در بدنه دولت، دست اندرکار موضوع آموزش زبان می شود.

به همین خاطر ما نیز به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد دادیم که بنیادی مشخص برای موضوع آموزش زبان فارسی در جهان و به اسم شاخص ترین چهره در توسعه زبان فارسی در جهان یعنی سعدی ایجاد شود.

وی ادامه داد: آموزش زبان به غیر هم زبانان امروزه امری تخصصی در جهان به شمار می رود و ده ها سال است که این مساله توانسته هویت خودش را نشان دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید مدیران و اصحاب رسانه بر اهمیت گسترش زبان فارسی در جهان

تاکید مدیران و اصحاب رسانه بر اهمیت گسترش زبان فارسی در جهان