مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 15:462020-01-22اقتصادي

خیز خراسان شمالی برای گسترش تجارت با 3 کشور منطقه


خراسان شمالی سالانه یک میلیون و 400 هزار تن محصول باغی و کشاورزی، 45 هزار تن فولاد و 900 هزار تن محصولات پتروشیمی تولید می کند که به گفته کارشناسان بخش زیادی از این ظرفیت قابلیت صادرات دارد.

نزدیکی به کشورهای آسیای مرکزی، وجود 300 کیلومتر مرز با کشور ترکمنستان و دارا بودن مشترکات تاریخی و فرهنگی از مزیت های مهم این خطه برای توسعه تجارت خارجی است.

همچنین تولید سالانه بیش از یک میلیون تن سیمان و بیش از 230 هزار تن آلومینا از قابلیت ها و ظرفیت های تولیدی و صادراتی استان است.

44 درصد از جمعیت 863 هزار نفری استان در روستاها ساکن هستند و این مزیت بسیار خوبی برای پرداختن به بخش کشاورزی با رویکرد صادرات این محصولات است.

استاندار خراسان شمالی که هفته جاری روزهای پرکاری را پشت سرگذاشت، اعلام کرده است که رویکردش تنها برقراری ارتباط با کشور همسایه نیست و تلاش دارد این ارتباط با کشورهای دیگر بویژه آسیای مرکزی نیز ایجاد شود.

محمدعلی شجاعی در سفر خود به تهران، با سفیر کشورهای قزاقستان، تاجیکستان و آذربایجان در ایران در محل دفتر استانداری تهران دیدار کرد و از آنان برای سفر به خراسان شمالی برای برگزاری نشست های کارشناسی و تشکیل کمیسیون های تخصصی دعوت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز خراسان شمالی برای گسترش تجارت با 3 کشور منطقه

خیز خراسان شمالی برای گسترش تجارت با 3 کشور منطقه