مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 13:252020-01-22بين الملل

پارلمان کویت پروتکل الحاقی توافقنامه تقسیم منطقه نفتی حایل با عربستان را تصویب کرد


پارلمان کویت، پس از گذشت حدود یک ماه از امضای پروتوکل الحاقی مروبوط به توافقنامه تقسیم منطقه نفتی حایل میان کویت و عربستان سعودی، آن را تصوب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه  بین الملل خبرگزاری فارس، پروتکل الحاقی مربوط به توافقنامه تقسیم منطقه نفتی حایل میان کویت و عربستان سعودی امروز چهارشنبه، به تصویب پارلمان کویت رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری رسمی کویت (کونا )، توافق مذکور با 55 رأی موافق در مقابل هفت رأی مخالف به تصویب پارلمان کویت رسید.

کویت و عربستان در منطقه حایل میان خود، به علت اختلاف بر سر تولید نفت بویژه در دو میدان نفتی الخفجی و الوفره   به مشکل برخورده بودند.

مسئولان دو کشور ماه ها به دنبال حل این مشکل بودند.

میدان نفتی الخفجی اکتبر 2014 بنا به تصمیم عربستان سعودی که گفته می شود به دلیل پاره ای عوامل زیست محیطی بوده است و میدان الوفره نیز در ماه می 2015 بسته شد.

تولیدات دو میدان نفتی به طور متوسط روزانه 500 تا 600 هزار بشکه در روز است که به صورت مساوی بین کویت و عربستان تقسیم می شود.

میدان الوفره توسط شرکت آمریکایی شفرون و شرکت نفت خلیج کویت و میدان الخفجی نیز توسط شرکت نفتی آرامکو عربستان اداره می شود.

پیشتر، یک هیأت سعودی برای حل مشکل با طرف کویتی پروتکلی الحاقی مربوط به توافقنامه تقسیم منطقه حایل نفتی را امضا کرده بود (جزییات بیشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان کویت پروتکل الحاقی توافقنامه تقسیم منطقه نفتی حایل با عربستان را تصویب کرد

پارلمان کویت پروتکل الحاقی توافقنامه تقسیم منطقه نفتی حایل با عربستان را تصویب کرد