مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 13:162020-01-22سياسي

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه: هنر نباید از جاده شریعت بیرون رود


آیت الله ابوالقاسم علیدوست، چهارشنبه در همایش فقه هنر که در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه اسلام با هنر آغاز می شود و قرآن یک پدیده هنری است، اظهار داشت: کتاب هایی همچون نهج البلاغه و صحیفه سجادیه حتی امروز پدیده ای هنری به شمار می رود که می توان آن را پس از گذشت هزار و چهارصد سال همچنان بارها و بارها مطالعه کرد.

دبیر علمی همایش فقه هنر افزود: هنر از اباحه شروع نمی شود بلکه از استحباب شروع می شود اما ممکن است عارضی پیدا کند که آن را به حرام بکشاند و آن هنر، دیگر هنرنماست.

آیت الله علیدوست با تاکید بر اینکه نباید انضباط فقهی را زیر پا گذاشت، بیان کرد: فقه ناظر به حوادث واقعی است و باید بتواند استخوان های لای زخم را در مقوله هنر و به ویژه در بخش فیلم و سینما حل کند اما متاسفانه گاهی عادت کرده ایم در مسایل سیاسی، اجتماعی و هنری، استخوان لای زخم داشته باشیم و مسایل حل ناشده باقی بماند که این امر یک آْسیب به شمار می رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه عنوان کرد: اگر با نگاه آسیب شناسانه به مسایل پرداخته می شد، با مشکلات کمتری مواجه بودیم و آنچه امروز در همایش فقه هنر مطرح می شود، ورود محتوایی به مسایل مغفول مانده عرصه هنر و به ویژه سینماست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه: هنر نباید از جاده شریعت بیرون رود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه: هنر نباید از جاده شریعت بیرون رود