مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 13:052020-01-22سياسي

روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای، موضوع سفر بن علوی


روابط ایران و عمان درحال گسترش است و بخشی از سفر آقای بن علوی درباره روابط دو جانبه و بخشی نیز درباره مسائل منطقه ای بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، آقای محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درخصوص دومین سفر وزیر خارجه عمان به ایران در هفته های اخیر و اینکه آیا حامل پیام خاصی بوده است، گفت: وزیر خارجه عمان در سفر به تهران حامل پیام خاصی نبود، روابط دو کشور درحال گسترش است و بخشی از سفر آقای بن علوی مربوط به روابط دو جانبه و بخشی نیز مربوط به مسائل منطقه ای بود.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: عمان و ایران در دو طرف تنگه هرمز قرار دارند و تعامل دو کشور باید زیاد باشد، وقتی ایده تامین امنیت منطقه از سوی کشور های منطقه را مطرح می کنیم، این امنیت بدون صحبت کردن و دیدار تامین نمی شود.

وی گفت: سفر امیر قطر به ایران نیز در همین راستا بود و بخشی از صحبت های ایشان در رابطه با تامین امنیت خلیج فارس بود، سفر دیروز وزیر خارجه عمان نیز در رابطه با امنیت خلیج فارس انجام شده است.

امنیت خلیج فارس آنقدر اهمیت دارد که هم وزیر خارجه ایران سفر های متعدد به کشور های منطقه داشته باشد و هم وزرای خارجه این منطقه به ایران سفر کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای، موضوع سفر بن علوی

روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای، موضوع سفر بن علوی