مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 11:102020-01-22اجتماعي

بدعت جدید وزیر میراث فرهنگی شوم است


اعضای جامعه باستان شناسی در بیانیه ای نوشتند: ابلاغیه وزارتخانه میراث فرهنگی مبنی بر نصب دوربین های مداربسته در محل کار کارشناسان باستان شناسی بدعتی توجیه ناپذیر، - شوم و مخرب است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، در این بیانیه آمده است: به تازگی ابلاغیه ای شگفت آور از سوی دفتر وزیر میراث فرهنگی در تاریخ 24 آذر امسال به دفتر رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی ابلاغ شده که بدعتی بدشگون و مخرب خواهد بود.

این ابلاغیه بر لزوم ایجاد هیئتی به نام کمیته راهبری حفاظت الکترونیک تاکید دارد و در بخشی از آن لزوم نصب دوربین های مدار بسته 24 ساعته در محل کاوش های باستان شناسی و نیز تحویل روزانه آثار مکشوفه به امنای اموال تاکید شده است.

توجیه ناپذیربودن چنین ابلاغیه ای از آنجاست که می دانیم بسیاری از محوطه های باستانی، موزه ها، پایگاه ها و محوطه های ملی و جهانی میهن مان به دلیل عدم تأمین اعتبار مالی فاقد ابتدایی ترین امکانات حفاظتی و ازجمله دوربین های مداربسته هستند، و از این نظر حفاظت و تأمین امنیت آنها همواره یکی از مسائل و نگرانی های کارشناسان میراث فرهنگی بوده است.

بنابراین، این پرسش مطرح می شود که چگونه نصب دوربین های مداربسته در محل کار باستان شناسان در اولویت مدیریت وزارتخانه قرار گرفته است ولی محوطه های ملی و جهانی ما در اولویت نیستند؟ با تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدعت جدید وزیر میراث فرهنگی شوم است

بدعت جدید وزیر میراث فرهنگی شوم است