مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 11:052020-01-22فرهنگي

انتشار رمانی با الهام از زندگی پدر هسته ای پاکستان


رمان «سرزمین پاک» نویسنده Zarrar Said در هند منتشر شد.

هرچند که روایت این رمان در سرزمینی خیالی می گذرد، اما با الهام از زندگی دکتر عبدالقدیر خان، - رمان سرزمین پاک نویسنده Zarrar Said در هند منتشر شد.

هرچند که روایت این رمان در سرزمینی خیالی می گذرد، اما با الهام از زندگی دکتر عبدالقدیر خان، پدر هسته ای شدن پاکستان نوشته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رمان سرزمین پاک نوشته Zarrar Said در 328 صفحه توسط انتشارات HarperCollins منتشر شد.

در توضیح این رمان آمده است: روزگاری دانشمندی می زیست که برنده جایزه نوبل فیزیک شده بود اما ناگزیر به ترک کشورش شد، چرا که طبق قوانین حاکم بر آن کشور، دولتمردان مانع از ابراز علنی عقایدش می شدند و در صورت امتناع از ترک کشور، خطر کشته شدنش نیز وجود داشت.

این انزجار تا حدی بود که کشورش حتی تا سال ها پس از فوتش از پذیرفتن وی به عنوان عضوی از آن کشور امتناع می کرد، حتی بعد از خاکسپاری وی نیز تعدادی خرابکار با پاک کردن واژه پاکستان از سنگ قبرش سعی کردند تا بر این اصل پرده افکنند اما خود این جمله ناتمام، غیر مجاز بودن و حماقت زیاد آنها را برملا می کرد.

Zarrar Said در این رمان با بهره گیری از خیانت غم انگیز پاکستان در مورد دکتر عبدالقدیر خان (پدر هسته ای شدن پاکستان و بنیان گذار پروژه غنی سازی اورانیوم این کشور که سال ها در وطن خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار رمانی با الهام از زندگی پدر هسته ای پاکستان

انتشار رمانی با الهام از زندگی پدر هسته ای پاکستان