مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 بهمن 1398 ساعت 10:552020-01-22پزشكي

20 تا 30 درصد ایرانی ها مبتلا به بیماری کبد چرب هستند


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: میزان شیوع کبد چرب در دنیا حدود 25 درصد و در ایران نیز حدود 20 تا 30 درصد است.

- بهزاد حاتمی، با اشاره به مطالعات کوهورت کبد که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال اجرا است، اظهار کرد: این برنامه تحت عنوان طرح کبد سالم دراستان تهران جمعیتی حدود 5 هزار نفر را مورد غربالگری و ارزیابی قرار می دهد.

وی با بیان اینکه اولین گام مطالعات طرح کبد سالم از شهر بومهن شروع شده خاطرنشان کرد: دراین طرح پرسش نامه هایی با سرفصل های عوامل خطر و شیوه زندگی، در اختیار افراد قرار می گیرد.

حاتمی توضیح داد: سونوگرافی کبد و خونگیری از بیماران برای آزمایشهای شمارش خون، کبد، کلیه، قند خون ناشتا، چربی و هپاتیتB و C به صورت کاملا رایگان برای داوطلبان این طرح انجام می شود.

این فوق تخصص کبد و گوارش بزرگسالان، ادامه داد: در گام بعدی تمامی آزمایشات بررسی و در صورت وجود مشکل و یا مورد مشکوکی افراد به مراکز سطح بالاتر تخصصی و فوق تخصصی کبد و گوارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ارجاع داده می شوند.

به گفته وی، در مرحله اول این طرح، جمعیتی حدود 1000 نفر درشهر بومهن مورد آزمایش و غربالگری قرار خواهند گرفت و در ادامه این جمعیت تا 5 هزار نفر نیز افزایش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 تا 30 درصد ایرانی ها مبتلا به بیماری کبد چرب هستند

20 تا 30 درصد ایرانی ها مبتلا به بیماری کبد چرب هستند